گنج یاب تصویری

Rate this post

گنج یاب تصویری به طور کلی گنج یاب به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر شناسایی فلز قادر است با ارزش یا بی ارزش بودن یا به عبارتی طلا یا غیر طلا بودن فلز را مشخص کند.
تفاوتی که فلزیاب و طلایاب و گنج یاب باهم دارند در همین موضوع است . یعنی فلزیاب به دستگاهی گفته می شود که فقط قادر است فلز مورد نظر را شناسایی کند و نمیتواند با ارزش یا بی ارزش بودن فلز را تشخیص دهد درحالی که گنج یاب و طلایاب این ویژگی را دارند.

اطلاعات راجب گنج یاب حرفه ای

گنج یاب تصویری نیز به فلزیابی گفته می شود که علاوه بر قابلیت شناسایی فلز، قابلیت اسکن و ارایه تصویر فلز مورد نظر را دارد . البته هیچ دستگاهی قادر به اسکن به صورت زنده و نشان دادن عکس واقعی فلز نیست و فقط شکل حدودی و تخمینی فلز را نمایان می کند که به طور کلی می توان 60 % به تصویر اعتماد کرد .
اگر بخواهیم کمی دقیق تر بیان کنیم گنج یاب تصویری نوعی سیستم پیشرفته از فلزیاب ها می باشد که با استفاده از سنسور های مگنومتر یا جی پی ار پیشرفته زمین را اسکن کرده و داده های جمع آوری کرده را به صورت تصاویر سه بعدی در اختیار کاوشگر قرار می دهد.
فلزیاب و گنج یاب یا طلا یاب بوسیله یك سر آشكار ساز (كه معمولاً یك سیم پیچ الكتریكی در نزدیكی سطح زمین است) كار می كند. یك میدان مغناطیسی كه بوسیله این سیم پیچ به وجود می آید، در خاك نفوذ می كند، اگر میدان از آهن، فولاد، یا فلزات خاص دیگر عبور كند، یك جریان ضعیف در فلز ایجاد می نماید. این جریان متقابلاً میدان مغناطیسی تولید می كند، كه از همان سیم پیچ یا سیم پیچ دیگری در سر فلزیاب عبور می كند، و سیگنال ضعیفی را در این سیم پیچ ایجاد می كند.
معمولا با شنیدن کلمه گنج یاب به گوش کسی اولین موردی که به ذهن او می رسد تلاش برای پیدا کردن گنج و اجناس قدیمی و عتیقه می باشد.

حساسیت های دستگاه گنج یاب تصویری

گاها نیز به بعضی از افراد ترس و استرس وارد می شود که از نظر قانونی مشکلی برای استفاده کنندگان ایجاد می شود. اما دستگاه گنج یاب تصویری یا فلزیاب امروزه کاربردهای بسیاری در هر جامعه ای دارد. از فروشگاه های ساده در سطح شهرها تا گیت های فرودگاه ها همگی از تکنولوژی دستگاه گنج یاب یا بهتر بگوییم فلزیاب بهره می برند.
این مطلب درست است که تجهیزات و دستگاه های فلزیاب بسیار پیشرفت داشته اند و در موارد بسیار حساس امنیتی نیز به کار می روند اما برخی از شرکت ها با حقه های تبلیغاتی سعی دارند به هر نحو ممکن محصولاتشان را به فروش برسانند.
از این رو دستگاه فلزیاب یا گنج یاب تصویری به تجهیزاتی گفته می شود که توانایی تشخیص وجود قطعات فلزی را در هر شرایطی مانند زیر خاک، درون سنگ ها و… داشته باشند.

تشخیص کاربردی گنج یاب تصویری

هر چقدر توانایی دستگاهی در تشخیص فلزات بیشتر باشد کاربرد آن نیز تخصصی تر می گردد برای مثال طلایاب به دستگاهی گفته می شود که توانایی تشخیص آهنی یا غیر آهنی بودن فلز از فلزات دیگر را داشته باشد.
اگر به طور ساده بخواهیم عملکرد یک دستگاه گنج یاب را شرح دهیم به این صورت می باشد که این دستگاه یک میدان مغناطیسی در حول دیسک خود ایجاد می کند. با نزدیکترین دیسک به زمین یا محیط های دیگر اگر فلزی در آن محدوده باشد میزان شدت میدان مغناطیسی را تغییر می دهد. در این شرایط احتمال وجود فلز در آن منطقه وجود دارد. البته بسته به میزان شدت تغییر میدان مغناطیسی و توانایی دستگاه عمق جستجو مشخص می شود .
مثلا برای فلزات قدیمی که مدت هاست زیرخاک هستند فرکانس آنها بسیار بالاست و به همین علت در بسیاری از موارد می شنوید که دستگاه به اشتباه تشخیص داده است .
دستگاه های گنج یاب، دستگاه فلزیاب و دستگاه طلایاب انقدری گسترده شده اند که در بسیاری از شرایط حساس از آنها استفاده می گردد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.
در گیت های امنیتی فرودگاه ها هم برای افراد هم برای وسایل آنها که در صورت وجود اجسام غیر مجاز مانند اسلحه و طلا قابلیت تشخیص وجود داشته باشد.
برای پیدا کردن کابل و لوله و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شهری که جای آنها مشخص نیست یا به واسطه تغییرات زمین مثل رانش جابه جا گردیده اند.
در شرایط نظامی مانند پیدا کردن مین ها یا قطعات و ترکش به جا مانده در جنگ ها و بمب های عمل نکرده. همچنین در عملیات تفحص پیکر شهدا و سربازان و تجهیزات و پلاک آنان.
در عملیات نیروهای پلیس برای تشخیص وجود بمب و مواد منفجره و عملیات تروریستی و در آخر استفاده از دستگاه گنج یاب تصویری برای تشخیص اشیا و گنج های قدیمی و باستانی که در زیر زمین دفن شده اند.

گنج یاب ها را از نظر نحوه عملکرد و تکنولوژی دستگاه

فلزیاب پالسی:

اساس کار این فلزیاب به صورتی است که امواجی را به اصطلاحا در حالت پالسی به زمین ارسال می کند. با برگشت این امواج اگر در فرکانس آنها تغییری ایجاد گردد امکان تشخیص وجود فلز در زمین ایجاد میگردد.
گنج یاب تصویری:
در این نوع گنج یاب مانند فلزیاب های صوتی که پس از پیدا شدن شی موردنظر آلارم می دهند، تصویری بر روی نمایشگر ایجاد می شود. البته به این معنا نیست که تصویر فلز را بر روی نمایشگر نشان دهد بلکه با علائمی خاص شما را از وجود فلز آگاه میکند.
فلزیاب شعاع زن:
دستگاه گنج یاب برای کاربردها و شرایط مختلفی تولید میگردند. اگر قصد دارید وجود فلز در یک منطقه با شعاع خاصی را کاوش کنید باید از این نوع فلزیاب استفاده نمایید. کارکرد این دستگاه بر اساس دو مدل یونی و فرکانسی است. در مدل یونی دستگاه به دنبال یون های مثلا طلا می گردد و احتمال خطا در آن بیشتر سات و برد آن نیز کوتاه تر است. علت این امر هم قاطی شدن ذرات خاک با یون طلا و نقره می تواند باشد.
در مدل های فرکانسی با تنظیم دستگاه می توانید کاوش بهتری داشته باشید همچنین منطقه ای با شعاع کیلومتری نیز برای این دستگاه گنج یاب گزارش شده است.

فلزیاب نقطه زن:

بهترین و دقیق ترین مدل فلزیاب را می توان مدل نقطه زن آن نامید. زیرا محل دقیق فلز و نوع آن را نیز می تواند مشخص نماید. هر چقدر فرکانس دستگاه پایین تر باشد عملیات کاوش موفقیت آمیز تر خواهد بود. زیرا فرکانس های پایین از سنگ های سخت نیز به راحتی عبور می کنند و نتیجه دقیق تری را نسبت به نمونه های با فرکانس بالا منعکس می کنند.
نکته اخر در مورد اپراتور دستگاه گنج یاب تصویری می باشد که بهتر است فرد آموزش های لازم برای استفاده از این دستگاه در شرایط مختلف را دیده باشد.
گنج یاب تصویری با نمایشگر با انواع بدون نمایشگر تفاوت دارند و با تجزیه و تحلیل سیگنال های دریافتی شکل تقریبی هدف ، عمق و ابعاد ان را نمایش میدهند در صورتی که انواع بدون نمایشگر فقط یک سیگنال صوتی را ارائه میدهند.
ارائه تصاویر سه بعدی میتواند کمک بسیار زیادی به هر دو دسته کاوشگران حرفه ای و آماتور در زمینه گنج یابی بکند و فاکتور بسیار ارزنده ای است. یک نرم افزار گرافیکی وظیفه تحلیل و تجزیه داده های دریافتی و تبدیل آن ها به گراف های تصویری و رنگی را بر عهده دارد و در تصاویر دو بعدی از رنگ تصاویر میتوان به اطلاعات مورد نیاز در مورد محیط کاوش دست یافت.
حتما توجه داشته باشید که قبل از خرید اطلاعات خود را در مورد کالای مورد نظر تکمیل کنید و حتما حتما خرید خود را از شرکت های معتبر انجام دهید و به هیچ عنوان به اشخاص اعتماد نکنید. تکنولوژی ساخت فلزیاب به قدر کافی سخت و انحصاری است که بسیاری از کمپانی های سراسر دنیا سالانه برای به دست آوردن یک جایگاه مورد قبول با یکدیگر در رقابت هستند. اشخاص کلاهبردار با توجه به نقشه ها و مدار های فلزیاب موجود در اینترنت اقدام به ساخت فلزیاب هایی میکنند که عملا کاربردی نداشته و در حد ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر را کاوش میکنند.
این دستگاه ها معمولا از نرم افزار های خاصی برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات خروجی بهره می برند که معروف ترین ان ها نرم افزار ویژوالایزر می باشد که ساخت شرکت OKM می باشد و اکثر فلزیاب های تولید داخل نیز از این نرم افزار استفاده می کنند. استفاده از این نرم افزار ها باعث می شود تا بتوان اطلاعات و جزئیات بیشتری از هدف را بدست اورد که موجب صرفه جویی در زمیان و هزینه ما می شود.

پر فروش ترین دستگاه گنج یاب تصویری

همانطور که در بالا به آن اشاره شد گنج یاب تصویری امروزه به یکی از پرفروش ترین دستگاه های بازار تبدیل شده است. یک گنج یاب تصویری دستگاهی است که قابلیت اسکن زمین و ارائه تصاویر از فلز درون زمین را دارد.
البته منظور از تصویر فلز، ارائه تصاویر سه بعدی از اندازه و شکل تقریبی فلز زیر زمین است. فلزیاب های تصویری در مدل های مختلفی وجود دارند و برای اهداف طراحی و تولید شدند. از دستگاه های تصویری برای کاوش گنج و دفینه، شناسایی حفره ها، اتاق های زیرزمینی ،مقبره ها و تونل ها استفاده می شود.
یکی از مشکلاتی که همیشه کاوشگران با با آن روبرو هستند نبود یک مرکز قانونی و معتبر برای قیمت گذاری دستگاه های فلزیاب در بازار داخلی است. قیمت فلزیاب ها در بازار داخلی با نوسانات ارزی دچار تغییر می شوند.
در بحث قیمت فلزیاب و گنج یاب تصویری ، به خاطر قابلیت ها و امکاناتی این دستگاه ها دارند معمولاً قیمت بالایی نسبت به سایر فلزیابها دارند. البته تغییرات قیمت در دستگاه های خارجی بیشتر به چشم می‌خورد تا فلزیاب های ایرانی. قیمت این دستگاه معمولاً بر اساس سنسورهای به کار رفته در آن ها و همچنین کیفیت آنها سنجیده می شود.
همان طور که گفتیم سیستم های تصویری قابلیت هایی که دارند می توانند سرعت شما را در کاوش افزایش و موفقیت شما را تضمین کنند. دستگاه های تصویری در هنگام کاوش جزئیات بیشتری را از محل کاوش و اهداف پنهان در زیر زمین در اختیار کاوشگر قرار می دهد که این باعث می شود در وقت و هزینه کاوشگر صرفه جویی شود.

خرید دستگاه گنج یاب شرکت فراز

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید. برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید .

شماره های تماس :09124030041 ، 09120896040

بهترین فلزیاب حرفه ای در ایران

فلزیاب حرفه ای

طلایاب حرفه ای پیشرفته

پیشرفته ترین دستگاه طلایاب

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *