عوامل موثر در انتخاب فلزیاب

امتیاز دهید post

دستگاه های فلزیاب و گنج یاب ابزارهایی حرفه ای هستند که با بهره گیری از روش الکترومغناطیسی که برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند از جمله محهم ترین کاربرد این دستگاه این است که فلزات موجود در را زیر زمین براحتی تشخیص می‌دهند. از دیگر کاربرد این دستگاه ها بهره گیری در امنیت و حتی صنعت میباشد. که این کاربردها با توجه به تکنولوژی ساخت، عمق نفوذ، دقت در تفکیک فلزات و… متفاوت است.

نکات مهم انتخاب فلزیاب

ابزارهای حیاتی برای علاقه‌مندان به کاوش و کشف فلزات ارزشمند مانند طلا و نقره هستند. اگر شما نیز به دنبال خرید یک فلزیاب حرفه‌ای و با کیفیت هستید، شرکت فلزیاب ابتکار در تهران، یکی از پیشروان در واردات و عرضه انواع سیستم‌های فلزیاب و طلایاب در سراسر کشور، می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. در ادامه، نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب و خرید فلزیاب از فلزیاب ابتکار مدنظر داشته باشید، بررسی می‌شود.

خطاهای دستگاه های فلزیاب عبارتند :

  •        ۱-عمق کم جهت شناسایی فلزات
  •        ۲-خطاهایی از جمله رد شدن از سنگ های سخت مانند ساروج
  •        ۳-شناسایی آهک و سیلیس به عنوان فلز
  •        ۴-شناسایی رگه های معدنی (اصطلاح عامیانه:ذرات) به عنوان فلز
  •        ۵-شناسایی زغال و خاک پخته (آجر) بعنوان فلز
  •        ۶-شناسایی فلز ات پوسیده و رگه های فلز بعنوان طلا و فلز
  •        ۷-نبود تفکیک خوب و تفکیک آهن زنگ زده بعنوان فلز با ارزش
  •        ۸-خطای دستگاه در مناطق مرطوب و اختلال در کار دستگاه
  •        ۹-شناسایی استخوان سنگ های ریز بعنوان فلز
  •        ۱۰-به هم خوردن بالانس در کمتر از ۳۰ ثانیه

قیمت فلزیاب ها در ایران

قیمت فلزیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد، همانطور که می‌دانید، تنوع این دسته از محصولات در بازار بسیار زیاد است اما انتخاب یک گیت مناسب بستگی به شناخت کامل و دقیق از این گیت‌ها دارد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت این گیت‌ها بپردازیم و نکاتی را بیان کنیم که به شما در تشخیص بهترین دستگاه کمک زیادی می‌کند

ویژگی های یک فلزیاب حرفه‌ای

 ویژگی های یک دستگاه فلزیاب خوب را می توان استفاده از نشانگر حساسیت و متراژ دانست تا زمانی که از آن به عنوان یک دستگاه طلایاب استفاده می شود به خوبی نسبت به فلز های پیدا شده در عمق زمین حساسیت نشان داده و این حساسیت را روی دستگاه به کاربر اعلام نماید. همچنین داشتن قابلیت حمل بالا و تغییر فرکانس خوب هم از ویژگی های مهم یک فلزیاب حرفه ایه که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

گارانتی و خدمات پس از فروش

از مهم‌ترین عواملی که در خرید هر دستگاه الکترونیکی باید به آن توجه کرد، گارانتی و خدمات پس از فروش است. فلزیاب ابتکار علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت، پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش حرفه‌ای نیز ارائه می‌دهد. این شرکت با ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش تضمین می‌کند که کاربران بتوانند در صورت بروز هرگونه مشکل، به‌سرعت و به‌راحتی مشکل خود را حل کنند.

تکنولوژی فلزیاب

سه نوع مختلف تکنولوژی در دستگاه های فلزیاب وجود دارد: BFO، VLF و PL

BFO نوسانساز بسامد ضربان است و گزینه ای ساده و ارزان قیمت است. دستگاه های فلزیاب BFO از دو کویل و یک نوسانساز برای ایجاد فرکانس در حضور فلز استفاده می کنند. خریداران باید توجه داشته باشند که این تکنولوژی مستعد تداخلات خارجی است و این نوع دستگاه های فلزیاب برای مبتدیان مناسب است. این فلزیاب بیشتر در بازدیدهای بدنی در گیت فروشگاه ها و یا فرودگاه ها کاربرد دارد.

VLF مخفف فرکانس بسیار پایین است و تکنولوژی رایج مورد استفاده در ردیاب های امروزی است. VLF با انتشار یک میدان مغناطیسی با فرکانس پایین به زمین کار می کند و بازتاب ها را می گیرد. VLF به کاربر اجازه می دهد فیلد مغناطیسی را تنظیم کند، بنابراین تنها فلزات معینی تشخیص داده می شوند.

PI مخفف القاء پالس است و جویندگان گنج با استفاده از این تکنولوژی به دنبال اقلام عمیق مدفون هستند. دستگاه های فلزیاب PI برای ارسال و دریافت پالس از یک کویل استفاده می کنند و می توانند به طور دقیق در مورد چگونگی  و محل قرار گرفتن اقلام مدفون اطلاع دهند. این دستگاه های فلزیاب گران تر از VLF هستند اما پیشرفته تر هستند.

انتخاب دستگاه فلزیاب معتبر

 در مورد انواع دستگاه های فلزیاب و طلایاب و گنج یاب به شما عزیزان توضیح خواهیم داد، مدل های جی پی آر (GPR) موجود در بازار کشورمان یکی از گزینه هایی هستند که مناسب افرادی خواهند بود که صرفا می خواهند فلز زیر زمین را تشخیص دهند. این دستگاه ها قابلیت تفکیک نوع فلز را نخواهند داشت و پیشنهاد می شود اگر فلزی که قصد استخراجآن را دارید طلا است، مدل GPR امکان تشخیصش را نخواهد داشت.ماگنوس پاور فول معروفترین مدل آن میباشد.

در صورتی که قصد خرید و تهیه فلزیاب از سوی شما نهایی است و می خواهید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید باید توجه داشته باشید که سیستم کاملا تست شده و حتی اگر ممکن است فروشنده آن را در بخشی از محل دفن فلز تست کرده و در نهایت تحویل شما دهد. در غیر این صورت این ریسک وجود دارد که دستگاه عملکرد درستی نداشته باشد و این که حتی نسخه اصلی نباشد. برخی از فلزیاب ها نیز صرفا برای کار های زمین شناسی و تشخیص نوع خاصی از فلز در زیر زمین استفاده می شوند. در استفاده های عمومی و مواردی که بیشتر در ایران مشتریان به دنبال آن هستند قطعا مناسب نخواهند بود.

نواع لوپ فلزیاب

  1. لوپ‌های تک فرکانسی (VLF): این لوپ‌ها برای تشخیص فلزات سطحی مناسب هستند و حساسیت بالایی به فلزات کوچک دارند.
  2. لوپ‌های چند فرکانسی (PI): این لوپ‌ها برای تشخیص فلزات در عمق بیشتر و شرایط خاکی سخت مناسب‌تر هستند.
  3. لوپ‌های تخصصی: این لوپ‌ها برای کاربردهای خاص مانند جستجوی طلا یا گنجینه‌های باستانی طراحی شده‌اند.

اجزای فلزیاب :

1. جعبه کنترل

جعبه کنترل شامل لوازم الکترونیکی ردیاب است. اینجاست که سیگنال انتقال تولید می شود و سیگنال دریافتی پردازش می شود و به یک پاسخ هدف تبدیل می شود.

 

2. سیم پیچ جستجو

سیم پیچ جستجوی ردیاب، میدان الکترومغناطیسی را به داخل زمین منتقل می کند و میدان الکترومغناطیسی برگشتی را از یک هدف دریافت می کند.

 

3. انتقال میدان الکترومغناطیسی (فقط نمایش بصری – آبی)

میدان الکترومغناطیسی منتقل کننده انرژی را هدف قرار می دهد تا بتواند آنها را شناسایی کند.

 

4. هدف قرار دهید

هدف هر شی فلزی است که توسط فلزیاب قابل تشخیص باشد. در این مثال، هدف شناسایی شده گنج است، که یک هدف خوب (پذیرفته شده) است.

 

5. هدف ناخواسته

اهداف ناخواسته معمولاً آهنی هستند (مانند یک ناخن جذب می شوند)، مانند ناخن، اما همچنین می توانند غیر آهنی باشند، مانند سر بطری ها. اگر قرار باشد فلزیاب اهداف ناخواسته را رد کند، برای این اهداف پاسخ هدف ایجاد نمی شود.

 

6. دریافت میدان الکترومغناطیسی (فقط نمایش بصری – زرد)

میدان الکترومغناطیسی دریافتی از اهداف انرژی گرفته شده و توسط سیم پیچ جستجو دریافت می شود.

 

7. پاسخ هدف (فقط نمایش بصری – سبز)

با تشخیص هدف خوب (پذیرفته شده)، فلزیاب پاسخی شنیداری مانند بوق یا تغییر در لحن ایجاد می کند. بسیاری از آشکارسازهای Minelab همچنین یک نمایش بصری از اطلاعات هدف مانند شماره شناسه یا نمایش 2 بعدی را ارائه می دهند.

خرید دستگاه فلزیاب موبایلی از فراز الکترونیک

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت نوکتا ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.
برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید

شماره تماس : 09016666140

مكان گيرنده

فلزیاب موبیلی

مكان گيرنده

فلزیاب شرکتی

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *