دستگاه فلزیاب تصویری و مغناطیسی

Rate this post

دستگاه فلزیاب تصویری و مغناطیسی : فلزیاب ها با ارسال یک میدان الکترومغناطیسی از کویل جستجو و سپس تجزیه و تحلیل سیگنال آن عمل می کنند.
فلزیاب ها در هنگام تشخیص شی ممکن است به صورت تصویر، صوت یا حرکت آنتن به اپراتور نوع فلز و عمق یا اندازه آنرا مشخص کند
می توان گفت فلزیاب ها ابزارهای الکترونیکی و یا مکانیکی هستند که بر اساس قوانین مختلف فیزیکی بسته به کاربرد ومیزان حساسیت و نوع کاربرد و طراحی به فلزی خاص یا همه ی انواع فلزات حساسیت نشان می دهند و امکان کشف فلزات مدفون در خاک و یا دیگر اجسام را ممکن می سازند.

خرید دستگاه فلزیاب تصویری و مغناطیسی

کار با فلزیاب های معمولی و نیمه حرفه ای ساده است. وقتی دستگاه روشن شود قسمت سیم پیچ ان را به ارامی روی منطقه ی دلخواه جستجو کرده و به طرف جلو و عقب حرکت می دهیم .هنگامی که دستگاه از روی یک فلز عبور می کند دستگاه با ارسال یک علامت صوتی وجود ان را مشخص می کند. فلزیاب های پیشرفته نوع فلز و عمقی که فلز در انجا قرار دارد را توسط صفحه نمایش کوچک نمایش می دهند.
در دستگاه فلزیاب تصویری و مغناطیسی عمق كاوش مهمترين نگراني کاربران و اپراتور ها است
بطور كلي عمق كاوش به عوامل مختلفي بستگي دارد كه مهمترين آنها عبارتند از :
۱- قدرت دستگاه – كه به نوع دستگاه و مدار الكترونيك آن بستگي دارد.
۲- اندازه فلز- هر چه فلز بزرگتر باشد در عمق بيشتري قابل كشف است.
۳- جنس فلز- حساسيت دستگاه ها نسبت به فلزات مختلف متفاوت است بطوريكه مقدار مشخصي از چند فلز مختلف در عمق هاي متفاوتي قابل كشف است.
۴- تكنولوژي ساخت و جنس سيم پيچ ديسك جستجوگر- در ساخت ديسك هاي فلزياب از فنون و آلياژهاي مختلفي استفاده مي شود بعضي از ديسك هاي جديد عمق كاوش را تا ۳۰ درصد افزايش مي دهند.
۶- شكل فلز- عمق كاوش براي اشكال مختلف اجسام فرق مي كند.
۷- جنس زمين و خاك – در زمين هاي سنگي و سنگلاخي عمق كاوش كمتر است
اغلب دستگاه فلزیاب تصویری و مغناطیسی حرفه ای قادرند در عمق بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری نوع فلز را شناسایی کنند.دستگاه های فلزیاب پیشرفته همچنین قادرند اندازه فلز مدفون شده مثلا سکه کوچک یا بزرگ را از هم تشخیص دهند.
گنج های زیر خاکی هدف بسیاری از افرادی است که از فلزیاب ها استفاده می کنند، اما اغلب فقط فلزهای بی ارزش را در زیر زمین پیدا می کنند. فلزیاب می تواند برخی فلزها را موقعیت یابی کند،اما همه ی این دستکاه ها هم نمیتوانند همیشه فلزات باارزش را از فلزات معمولی تشخیص داده و تفکیک کنند.
لازم به ذکر است فلزیاب ها با ارسال یک میدان الکترومغناطیسی از کویل جستجو و سپس تجزیه و تحلیل سیگنال آن عمل می کنند.
گنج یاب از اختلاف فاز فرکانس میدان مغناطیسی فرستنده و گیرنده نوع فلز را تشخیص می دهد . چون فلزات مختلف مثل آهن و طلا اختلاف فاز متفاوتی ( به هنگام القاء ) تولید می‌کنند و به این ترتیب , گنج یاب می‌تواند بطور تقریبی نوع فلز مدفون‌شده را تشخیص دهد.
در دستگاه‌ فلزیاب تصویری و مغناطیسی و گنج یاب ها از دو میدان مغناطیسی، یک میدان مغناطیسی بزرگ در آنتن و یک میدان مغناطیسی کوچک در داخل جعبه کنترلی استفاده شده است.

قیمت دستگاه فلزیاب تصویری و مغناظیسی

هر میدان مغناطیسی به یک ارسال کننده ارتعاش که هزاران , پالس , puls , در هرثانیه تولید و ارسال می‌کند ، وصل است. اختلاف فرکانس تولیدی در میدان مغناطیسی بزرگ و کوچک مقدار ثابتی است . با عبور میدان مغناطیسی بزرگ از روی فلز یا گنج ، میدان القایی در فلز ایجاد می‌شود . با تداخل میدان القایی با میدان میدان مغناطیسی بزرگ ، اختلاف فرکانس بین میدان مغناطیسی کوچک و بزرگ تغییر می کند ، سپس این اختلاف فرکانس توسط سیستم شنیداری به بوق‌هایی تبدیل می‌شود و فرد متوجه می شود که زیر خاک فلزی یا گنجی وجود دارد یا نه .
این روش , گنج یاب کم‌هزینه ‌ترین و ارزان ترین روش , گنج یابی است ولی توانایی دو سیستم قبلی را در شناسایی نوع و عمق فلز یا گنج را ندارد .

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن
و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.
برای یک خرید هوشمندانه و تهیه ی دستگاه فلزیاب تصویری و مغناطیسی میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید

بهترین فلزیاب حرفه ای در ایران

فلزیاب حرفه ای

طلایاب حرفه ای پیشرفته

پیشرفته ترین دستگاه طلایاب

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *