فلزیاب نقطه زن

Rate this post

فلزیاب نقطه زن
فلزیاب نقطه زن چیست ؟ نقطه زن به فلز یاب یا طلایابی گفته می شود که می تواند نقطه دقیق هدف را با تلرانس بسیار پایین تر مشخص کند که بعضی از نقطه زن های پیشرفته قادر به اسکن فلز مورد نظر و مشخص کردن عمق فلز هستند.
شعاع زن چیست ؟ ردیاب و شعاع زن در کل یک معنی و کارایی را دارند وظیفه ی ردیاب یا شعاع زن مشخص کردن محدوده احتمالی وجود فلز می باشدکه دارای خطای بسیار بالایی نسبت به انواع دستگاه فلزیاب های دیگر می باشند ردیاب به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند که حداقل خطای این دستگاه ها 40% است.

از گروه فلزیاب نقطه زن میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد
نقطه زن PMD A9000
فلزیاب نقطه زن GPX 5000
فلزیاب قدرتمند ALPHA SX 7000
فلزیاب ALPHA SX 4000
فلزیاب ALPHA SX 8000
فلزیاب PMD 12000
نقطه زن PMD A7000
نقطه زن PMD A9000
و …برای اینکه بتوانید بین دستگاه های ردیاب و فلزیاب نقطه زن یکی را انتخاب کنید باید متراژ منطقه مورد کاوش و شعاع کاری خود را مشخص کنیدتا بتوانید یک دستگاه فلزیاب مناسب را خریداری کنید فلزیاب نقطه زن : نقطه زن همان طور که از اسم آن مشخص است برای نقطه کردن یک فلز یا دفینه بکار میرود نقطه زن نمیتواند یک فلز را از 500 متر یا 1 کیلومتر تشخیص دهد .
نقطه زن وقتی از خود واکنش نشان میدهد که درست در روی فلز قرار بگیرید پس این گونه نتیجه میگیریم که نقطه زن ها برای محدوده 100 تا 200 متر مناسب هستند ،نقطه زن ها به طور کلی از چند دسته تشکیل میشوندفلزیاب نقطه زن های پالسی که میتوانند تا عمق 5 متر را برای شما کاوش کنند
نقطه زن های vlf که برای عمق های بالا طراحی نشده اند نهایت عمق نفوذ این نوع نقطه زن ها 2 متر و نیم است و از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند ،این فلزیاب نقطه زن برای عمق های زیر 2 متر بیشتر استفاده میشوند که دو مدل معروف این نقطه زن ها فیشر امریکایی و جی پی ایکس شرکت ماین لب است  ،بیشترین کاربرد این نقطه زن ها برای کاوش قبر ها است ،تمامی فلزیاب های نقطه زن و سیستم های پالسی دارای یک تنظیم بالانس گراند هستند که معمولا با نام های تریشلد، گراند بالانس، tune و… مشخص میشوند.
در بعضی سیستم ها نیز بالانس به صورت تمام اتوماتیک صورت میگیرد که هم مزیت هایی نسبت به حالت دستی دارد و هم ضعف هایی نسبت به ان حالت دارد مرحله بعدی در رابطه با فلزیاب نقطه زن تست در هواست. در واقع شما باید بعد از اینکه مطالعات در مورد سیستم را انجام دادید. تست در هوا را شروع کنید. تست در هوا به این صورت است که شما لوپ را روی زمان قرار میدهید بالانس میکنید و فلز را به ان نزدیک میکنیدتا ببینید عکس العمل سیستم چگونه است.
دقت داشته باشید که هر چقدر در بالانس های دستی دقت کنید کارکرد سیستم مطلوب تر خواهد بود و عمق بیشتری را خواهد زد.
شما باید این کار را هم با لوپ کوچک و هم بزرگ فلزیاب پالسی انجام دهید تا با عمق کار و نحوه ی کار کردن با خود سیستم اشنا شوید
بهترین نوع فلزیاب برای نقطه زنی فلزات در زمین فلزیاب پالسی از نوع فرکانس پایین می باشد.
این نوع دستگاه ها با تولید موج کوتاه نفوذپذیری بیشتری در خاک داشته و درصد خطا را به حداقل می رسانند.
این موضوع در زمین های سنگ لاخی و ساروجی بسیار مهم است.
مشکل بسیاری از اپراتورهای فلزیاب , نقطه زنی صحیح و دقیق فلزات بر روی زمین و به ویژه زمین های آلوده از نظر کوزه، سفال های قدیمی
و تکه و براده های فلزات بی ارزش می باشد که باعث می شود عملکرد فلزیاب و نقطه زنی مختل شده و دستگاه چندین جا را به اشتباه شناسایی کندو همین امر باعث ضرر زمان و مالی اپراتور خواهد بود و باعث عدم موفقیت وی میشود.

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.
برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید

بهترین فلزیاب حرفه ای در ایران

فلزیاب حرفه ای

طلایاب حرفه ای پیشرفته

پیشرفته ترین دستگاه طلایاب

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *